Algemene informatie

Wat is de SIG
De SIG is een organisatie voor ondersteuning van mensen met een beperking.

Hoe werkt de SIG
De SIG denkt met cliënten mee over de beste manier om de gevraagde zorg en ondersteuning in te vullen. Dit gebeurt onder het motto "Maak het mogelijk met de SIG".

Wat doet de SIG, voor wie?
De SIG biedt ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking en/of autisme of aanverwante stoornis.

Ambulante ondersteuning
Vanuit het Steunpunt Kennemerlaan in IJmuiden krijgen dertien cliënten, die hier zelfstandig wonen, ondersteuning op maat aan huis. Het steunpunt biedt ook hulp en advies op vaste tijden. Er zijn tevens vaste tijden op het steunpunt voor ontmoeting en gezamenlijke activiteiten

Financiering, indicatie, kwaliteit
De SIG levert zorg in natura (ZIN) en op basis van een Persoonsgebonden Budget (PGB). Voor ambulante woonbegeleiding is een CIZ-indicatie vereist.

Organisatie
Bij de SIG werken meer dan 300 medewerkers en circa 150 vrijwilligers voor circa 700 cliënten. De basis van hun werk: 'Maak het mogelijk met de SIG'. Dat wil zeggen: er kan veel, als er creatief naar mogelijkheden en oplossingen wordt gezocht. De vier uitgangspunten die gelden voor iedereen die - professioneel dan wel vrijwillig - bij de SIG betrokken is, zijn: transparantie, respect, autonomie en professionaliteit.

Werkgebied
Midden en Zuid-Kennemerland.

Contactinformatie

 0251-25 78 57Kennemerlaan 2071972EM IJmuiden www.sig.nu www.sig.nuLaatste controle: augustus 2019

Plan route

Toegankelijk

Rolstoeldoorgankelijk
Aangepast sanitair, aangepast toilet

Contactpersoon

Hulpaanbod

Wonen met ambulante ondersteuning

De ondersteuning wordt in de thuissituatie gegeven en kan bestaan uit praten en oefenen. Uitgangspunt is dat de cliënt zelf de regie houdt. De afspraken over de werkwijze komen tot stand in overleg tussen cliënt en begeleider en worden vastgelegd in een begeleidingsplan. De frequentie van de...

Informatie aanvragen

Vrijblijvend informatie aanvragen bij deze organisatie?
Dat kan door dit formulier in te vullen: